This is the Message Centre for The Swede.

Välkommen till H2G2!

Post 1

The Duke of Dunstable

Massor med roliga människor här.


Välkommen till H2G2!

Post 2

The Swede.

Tack!
Det var trevligt att se en svensk talande reasercher.


Välkommen till H2G2!

Post 3

The Duke of Dunstable

Väääääldigt få av oss här, kan jag meddela...


Välkommen till H2G2!

Post 4

DanWar

Vi blir fler och fler dock...


Välkommen till H2G2!

Post 5

Bertie Wooster

Ha! Detta är ju lysande! Vi kan snart ta över!


Välkommen till H2G2!

Post 6

Lost in Scotland

Jag med..


Välkommen till H2G2!

Post 7

The Duke of Dunstable

Enligt min åsikt borde vi bilda en maffia som går runt och utkräver pengar för protektion av det här haket. Sedan kan vi knata runt i forumen och bete oss som knölar och ändå känna oss trygga i kraft av vår mångfald och sammanhållning.


Välkommen till H2G2!

Post 8

Lost in Scotland

Helt klart!
Vikingmaffian med Duken som Gudfader.
LinS


Välkommen till H2G2!

Post 9

The Duke of Dunstable

Ha! Det artar sig! En ny viking-era kan ju uppstå, då alla folk darrar vid blotta nämnandet av oss! Och vi ska plundra och härja och svärja. Men inget annat, för det bor ju en gentleman i oss alla.


Välkommen till H2G2!

Post 10

Lost in Scotland

Själklart. Vi är ju inga vildar, eller hur?
Vilket land ska vi invadera först? Vi har en mindre arme av Norrmän, Svenskar och Danskar i västra delen av Skottland (ett gäng Finnar oxo, men jag räknar inte med dem). Då kan vi inta Whisky-destillerierna och sedan gå och spela golf.

Gott att ha dig tillbaka, Duke. Har inte sett dig på ett tag.

LinS


Välkommen till H2G2!

Post 11

The Duke of Dunstable

Tack! Men jag är egentligen inte tillbaka. Jag lär vara den förste vilde viking som tar pappaledigt från plundrandet och härjningarna fram till augusti...
Har dock beslutat att följa med på en eller annan raid och gärna den till Skottland. Enligt min åsikt bör vi inta Isla och göra ön till vårt högkvarter. Pax för Laphroaig-destilleriet. Sedan tycker jag att våra första raider skall gå till Carnoustie och St. Andrews och så jobbar vi oss vidare därefter.


Välkommen till H2G2!

Post 12

Lost in Scotland

*sliter fram en karta över Skottland*
Okej, vi börjar med Isla, sedan går vi mot Carnoustie och slutar vid St Andrews. Efter det tycker jag personligen att Loch Lomond skulle vara ett bra ställe att campa, plundra och härja. Mycket trevlig, lite svårspelad, bana. De hade lite problem med blåsten förra året när de spelade där. Proffsen, alltså.


Välkommen till H2G2!

Post 13

The Duke of Dunstable

Inga problem. Börjar vinden få attityd staplar vi bara upp invånarna runt fairway och green för att skydda mot blåst. Dessutom är jag van vid svenska banors regler att endast softspikes får brukas, så jag föreslår att samma invånare får trava runt banan dagen innan och laga spikmärken på greenerna. Plus att alla ska ha små fat med whisky runt halsen som st. bernhardshundar, så vi inte bli törstiga under rundan.


Välkommen till H2G2!

Post 14

Lost in Scotland

Då är det bestämt. Isla, Carnoustie, St. Andrews och sen Loch Lomond.
Starten på en årlig turnering. The Scottish Invadional. Spelas enbart av Vikingar och fri whisky till alla spelare.


Välkommen till H2G2!

Post 15

The Duke of Dunstable

Vem kontaktar Göran Zachrisson?


Välkommen till H2G2!

Post 16

Lost in Scotland

Bra fråga. Nån som vet hur man får tag på honom över huvud taget? Vilken sportavdelning jobbar han på nu för tiden?
Jag kan ju inte precis säga att jag hänge med i den Svenska televisionära världen nu för tiden, utan får förlita mig mer på den Skottska/Brittiska.


Välkommen till H2G2!

Post 17

The Duke of Dunstable

Du menar nyhetsuppläsare med rosa skjortor, blå slipsar och ljusgråa kavajer? Herre-du-min-skapare, vilket u-land UK är när det gäller vissa saker.
Jusses, sitter här och krökar i mig en massa Glenfiddich, det tog fem minuter att skriva den meningen!


Välkommen till H2G2!

Post 18

Lost in Scotland

Jag säger bara en sak om "herrmodet" på den här sidan kanalen: Pastellfärger!
Överallt. Skjortor, slipsar, strumpor och skor. Och om det inte är pastellfärger, så är det varierande skalor av rosa.
Whoa, vänta lite. Jag kom på en sak. Det är fredag idag. Och löneutbetalning. Det innebär.... Fest ikväll!
Jag återkommer nån gång framöver. Se det som en rekognoceringsrunda inför invasionen.


Key: Complain about this post