This is the Message Centre for Monsignore Pizzafunghi Bosselese

Hallo Bossel

Post 1

Lizzy

(Hi, hoping that this won't b moderated b4 it gets 2 u! smiley - winkeye).

UNVERSCHAEMHEIT, dass man ins Deutsch auf dieser Website nicht schreiben darf, oder?!!! smiley - grr Man soll das Recht haben, um in die Sprache schreiben, die man will. Das ist bestimmt ein Menschenrecht. Aber ich schreibe das nur, weil ich Fremdsprache an der Uni studiere.

Ich bin Britin aber ich lerne seit acht Jahren Deutsch. Trotzdem spreche ich es noch schrecklich und mache viele Fehler, wie Sie wahrscheinlich noch bemerkt/gespuerrt haben (Entschuldigung, ich erkenne noch nicht der Unterschied zwischen diesen 2 Woerten!). smiley - blush

Ich glaube, Sie haben mich schon >>kennengelernt<< smiley - biggrin . Ich habe den Artikel ueber die Luftbrueke geschrieben, ueber den Sie mir etwas Tips gegeben haben. Ich weiss schon, Sie wohnen in Muenchen aber kommen Sie (oder Ihre Eltern) urspruenglich aus West Berlin? Ich frag' mich mal, weil Sie mir etwas ueber die Westpakete in Ihrer letzten Nachricht geschrieben haben.

Schoen, einen Deutsch-Muttersprachler auf dieser Website endlich zu finden. smiley - cool Bitte Sie sich bei mir fuer die Sprachfehler entschuldigen (es waere mir jedoch sehr nuetzlich, wenn ich wissen koennte, wo ich Fehler gemacht habe - wink, wink! smiley - winkeye )

Viele Gruesse smiley - magic
Lizzy smiley - rose

Isn't it INSUFFERABLE that we can't write in German on this website? smiley - grr We should have the right to write in whichever language we want. It is a basic human right. But I would say that, since I am studying modern languages at Uni.

I'm British but I have been studying German for eight years. But I still speak it very badly & make a lot of mistakes, as you probably have noticed. smiley - blush

I believe you have already "met" me. smiley - biggrin I wrote the article about the Berlin Airlift, which you gave me some tips about. I already know that u live in Munich but do u (or your parents) originally come from W Berlin? I just wondered because you wrote something about the Care Packets in your last message to me.

It is nice to finally find a German native speaker on this website. smiley - cool I apologise for the language errors (it would b v useful for me, if I could know where I have made these mistakes - hint, hint! smiley - winkeye ).

Best Wishes smiley - magic
Lizzy smiley - rose


Key: Complain about this post

Hallo Bossel

More Conversations for Monsignore Pizzafunghi Bosselese

Write an Entry

"The Hitchhiker's Guide to the Galaxy is a wholly remarkable book. It has been compiled and recompiled many times and under many different editorships. It contains contributions from countless numbers of travellers and researchers."

Write an entry
Read more